Öppen granskning

Behovskartläggning digital bevarandeplattform

Sydarkivera vill skapa goda förutsättningar för en långsiktigt hållbar digital bevarandeplattform. Därför går vi nu ut med en öppen granskning på framarbetat utkast som består av en behovslista på tänkt verksamhetsstöd. Det här resultatet utgör beslutsunderlaget för ett antal vägvalsfrågor inför planeringen av vårt genomförandeprojekt. Behovskartläggningen har arbetats fram i projektform tillsammans med aktörer inom digitalt bevarande, applikationsarkitekter och inom akademin har vi anlitat forskare och lärare vid LTU/LDB-Centrum. I arbetet har vi också tagit hänsyn till de krav vi har inom informationssäkerhet.

Syftet med granskningen är att fånga upp förbättringsförslag och eventuella brister som ni ser i vår kartläggning.

Sista svarsdag: den 7 juni 2016.

(Granskningen är avslutad, arbete med att färdigställa slutrapport pågår)

Dokument:

Sydarkivera behov bevarandeplattform v1.0 (Pdf)
Projektdefinition Bevarandeplattform v1.0 (Pdf)

Kontakt:

Mårten Lindstrand, förvaltningsledare
E-post: marten.lindstrand@sydarkivera.se
Telefon: 0729-93 32 87

img-160222143305-0001

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s