Inbjudan till workshop!

Den 15 september genomför Sydarkivera en workshop för att kartlägga information som hör till Expediering av handlingar från nämnd/styrelse. Den är främst riktad till dig som arbetar som registrator och/eller nämndsekreterare.

Har du och din verksamhet kontroll på vilken information som produceras, var den hamnar och vem som är ansvarig?

Genom att kartlägga sin verksamhet kan man se var informationen uppstår och om den information som produceras är relevant för verksamheten. Kanske upptäcker ni flaskhalsar där arbetet fördröjs eller bra rutiner som skulle kunna implementeras i andra delar av verksamheten.

Genom att klassificera information och handlingar får man kontroll över hur viktiga de är för verksamheten. Det blir också tydligt vilka handlingar som ska bevaras och vilka handlingar som ska gallras.

Kartläggningen visa även vilken information som bör skydda ur ett säkerhetsperspektiv.

Nyttan av dagens arbete kan du använda till kravställning vid upphandling och underlag till IT-drift. Materialet ger även svar på Dataförordningens nya krav.

Välkomna till en viktig dag!

//Magdalena & Anders

Inbjudan Workshop 2016-09-15.pdf

Observera: Sista anmälningsdag är den 9 september 2016

3_hjälp vid verksamhetsförändring

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s